loading...
دبيرستان شاهد امام حسين (ع) بجنورد
207 بازدید : 64 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

آیااین مطالب را درباره ی امام حسین (علیه السلام) می دانستید؟


آیا میدانستید،خاندان بنی هاشم و قریش،هر دو در ابتدا از یک قبیله بودند(پیامبر از بنیهاشم و همسرشان خدیجه،از قریش) و بعد از وفات پیامبر(ص)،ابوسفیان به عنوان ریش سفیدقریش،به دشمنی با بنی هاشم فرمان داد؟ 

*
آیا می دانستید که دشمنی یزید(پسرمعاویه پسر ابوسفیان) با حسین ابن علی (ع)،بر سر این آغاز شد که حسین (ع)،به عنوانبزرگ خاندان علی ابن ابی طالب،حاضر به بیعت با یزید نشدند؟ 

آیااین مطالب را درباره ی امام حسین (علیه السلام) می دانستید؟


آیا میدانستید،خاندان بنی هاشم و قریش،هر دو در ابتدا از یک قبیله بودند(پیامبر از بنیهاشم و همسرشان خدیجه،از قریش) و بعد از وفات پیامبر(ص)،ابوسفیان به عنوان ریش سفیدقریش،به دشمنی با بنی هاشم فرمان داد؟ 

*
آیا می دانستید که دشمنی یزید(پسرمعاویه پسر ابوسفیان) با حسین ابن علی (ع)،بر سر این آغاز شد که حسین (ع)،به عنوانبزرگ خاندان علی ابن ابی طالب،حاضر به بیعت با یزید نشدند؟ 

*
آیا می دانستیدکه امام حسین(ع)،قبل از خروجشان از مدینه،به همراه برادرشان عبّاس،برای اتمام حجّتبه دارالخلافه یزید رفتند و آنجا گفتند:من با کسی که شراب می نوشد و هنگام مستینماز می خواند و انسش با میمون،بیشتر از انس با خداست،به عنوان امیرالمومنین بیعتنمی کنم؟ 

*
آیا می دانستید،امام قبل از ورود به دارالخلافه یزید،به عبّاس (ع) دستور دادند که:اگر از داخل کاخ صدای فریاد مرا شنیدی،بدان که جانم در خطر استو با تمام همراهانت به کاخ حمله کن.من نمی گذارم که در خفا هلاکم کنند..؟ 

*
آیا می دانستید امام حسین (ع) برای انجام مناسک حج،عازم مکّه بودند و وقتیجاسوسانش پیغام دادند که مزدوران یزید،شمشیر بسته و در لباس احرام،در پی تروراویند،برای اینکه حرمت خانه ی خدا در ماه حرام شکسته نشود،حجّ خویش را ناتمامگذاشته و از مکّه خارج شدند؟ 

*
آیا می دانستید امام حسین (ع)،نسبتا ثروتمندبودند و لباسهای زیبا بر تن می کردند.چنان که وقتی دعای عرفه ی معروفشان را میخواندند و می گریستند،مردم محلّی فکر می کردند یک فرد گناهکار و همه کاره یمتموّل،در حال توبه است؟(بر خلاف باور عموم که اکثرا امامان را فقیر و با لباسهایمندرس تصوّر می کنند(


*
آیا می دانستید امام حسین(ع) دعای عرفه شان راکه چندین صفحه است،فی البداهه و به صورت حرفهایی که یک انسان،بدون آمادگی پیشین میخواند بود،از ابتدا تا انتها به صورت ایستاده خواندند و هیچ متنی از این دعا،پیش ازآن موجود نبود؟ 

*
آیا می دانستید یکی از یاران امام(ع)،این فرصت را داشت کهاز پشت،عبیدالله ابن زیاد(کسی که سپاه کوفه را بر علیه ایشان اجیر کرد)را که بیسلاح و بی خبر بود،در خفا به قتل برساند امّا به دلیل اینکه امام با ترور مخالفبودند،این کار را نکرد؟(که اگر این کار را می کرد،مطمئنا واقعه ی عاشورا رخ نمیداد(

*
آیا می دانستید،مردم کوفه امام حسین را دعوت کردند که جنگ بر علیهیزید را بر آنها فرماندهی کند و همان مردم،قاصد ایشان و سپس یارانشان را به قتلرساندند؟ 

*
آیا می دانستید سپاه امام حسین تا شب عاشورا آب در اختیار داشت وتنها زمانی که تشنگی کشید،صبح تا ظهر روز عاشورا بود؟(و برخلاف باور عموم که فکر میکنند امام و یارانش سه روز تشنه بودند،شب عاشورا هم با آب هایی که یارانی همچونابوالفضل عبّاس از رود فرات آورده بودند،غسل کردند(

*
آیا می دانستید خاندانبنی هاشم،به جنگاوری و پهلوانی،شهرت داشتند و به جز برادرزاده ی امام حسین(ع)،که کمسنّ و سال بود(چنان که وقتی با اصرار و التماس به جنگ رفت،شمشیر را نمی توانست بلندکند و بر زمین می کشید)،هیچ یک از این خاندان را نتوانستند با جنگ تن به تن شکستدهند؟ 

*
آیا می دانستید که از خصوصیات عبّاس ابن علی،قدّی است بسیار بلند ورشید(چنان که آمده است وقتی خواهر ناتنی شان،زینب(س) می خواستند سوار شتر نشستهشوند،از روی زانوی عباس(ع) بالا رفته و به راحتی سوار می شدند)در حالی که مدفنایشان،کمی بزگتر از قبر یک نوزاد است؟آیا می دانید چرا؟ 

*
آیا می دانستید کهوقتی امام از سپاه کوفه پرسیدند:مگر من با شما چه کرده ام و چرا به دشمنی من آمدهاید؟،آنها پاسخ دادند:به خاطر خشمی که از پدرت داریم؟(بغضٌ لِإَبیکَ(

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 43
  • بازدید کلی : 5,687